29.01.2020

    TRIUMPH AND BAJAJ GLOBAL PARTNERSHIP COMMENCES

    Triumph Motorcycles and Bajaj Auto India have today formally commenced their exciting, long term, non-equity partnership in Pune, India. This is a unique moment, where two world-class companies that are passionate, as well as product focused, are coming together to build a brand new range of mid-capacity motorcycles.

    The partnership will see the two companies with their respective strengths in large and small capacity motorcycles collaborate to design, engineer, and manufacture a range of mid-capacity motorcycles.

    The iconic Triumph brand will seek to further expand its global reach, with the partnership offering a new mid-sized sector opportunity and, importantly, a new entry point to several high-volume emerging markets, including India and other Asian markets.

    The strategic partnership will benefit both parties with Bajaj becoming one of Triumph’s key distribution partners in crucial new markets for the Triumph brand around the globe.  Going forward Bajaj will take over Triumph’s Indian distribution activities, at a date yet to be confirmed, leveraging the great expertise that Bajaj has in this region. In their other key overseas markets, where Triumph is not currently present, Bajaj will represent Triumph and offer the new mid capacity bikes as part of the full Triumph line-up.  In all other markets where Triumph is present today, the motorcycles developed together from this partnership will join the current Triumph product portfolio and be distributed by the Triumph led dealer network worldwide. This will truly unlock the potential on a global scale. 

    The Triumph-Bajaj collaboration will combine strengths in design, technology, cost-competitive manufacturing and an intimate knowledge of key target markets to deliver a range of winning products and business success.

    The partnership will build new engine and vehicle platform in the mid-capacity range (200- 750cc) and offer multiple options to address different segments in this class. The proposition will be aspirational and affordable with a targeted pricing starting under INR 2 lacs in India. This will create a new entry point to the Triumph range around the world, and ensure Triumph can compete in important large segments of the global motorcycle market, and attract new customers to the brand.

    Triumph Motorcycles CEO, Nick Bloor, said: “This is an important partnership for Triumph and I am delighted that it has now formally commenced.  As well as taking our brand into crucial new territories, the products that will come out of the partnership will also help attract a younger, but still discerning, customer audience and is another step in our ambitions to expand globally, particularly in the fast-growing markets of South East Asia, but also driving growth in more mature territories like Europe.”

    Rajiv Bajaj, Managing Director of Bajaj Auto India, said: “The Triumph brand is an iconic one the world over. So, we are confident that there will be a huge appetite in India and other emerging markets for these new products. We look forward to working alongside such a famous motorcycle company and to leveraging each other’s strengths and expertise to make the relationship a success for everyone.”

     

    Zugehörige Artikel

    26.01.2021

    Revolutionäres Power-Paket: TRIUMPH präsentiert die rundum neu entwickelte Speed Triple 1200 RS

    Die Speed Triple 1200 RS wurde von Grund auf neu entwickelt, um das ultimative Naked-Performance-Bike für die Straße zu schaffen. Mit 180 PS aus einem ebenfalls komplett neuen 1200er-Dreizylinder-Triebwerk, einem neuen Fahrwerk, neuem Design und einem Komplettpaket mit topmoderner, fahrerorientierter Technologie sowie einem Gewicht von fahrfertig nur 198 kg setzt die neue „Speedy“ Maßstäbe in ihrer Klasse.

    Weiterlesen
    16.12.2020

    Allen Widrigkeiten zum Trotz: Mit satter TRIUMPH-Power beendet die Moto2™-Weltmeisterschaft eine weitere Rekordsaison

    Die Rennsaison 2020 war eine Herausforderung wie keine andere. Nach den vielversprechenden Tests im Vorfeld warf die COVID-19-Pandemie bereits ihren Schatten auf den ersten Grand Prix, bei dem in Katar nur die Moto2™- und Moto3-Fahrer an den Start gingen. Doch nach der monatelangen Zwangspause entwickelte sich eine der spannendsten und actionreichsten Moto2™-Saisons. So wurde das zweite TRIUMPH-Jahr in der Moto2™ sogar noch spektakulärer als das erste.

    Weiterlesen
    10.12.2020

    Triple-Test auf Teneriffa: TRIUMPH präsentiert die Trident 660

    Mit der Trident 660 bringt TRIUMPH einen brandneuen Roadster, der das Zeug dazu hat, in der Motorrad-Mittelklasse für viel Furore zu sorgen. So lautete das einhellige Fazit der Medienvertreter nach der ersten Begegnung mit der Trident sowie intensiven Testfahrten im Kurvenlabyrinth der Kanareninsel Teneriffa. Gelobt wurden nicht nur das mit kräftigem Durchzug und harmonischer Abstimmung punktende Triebwerk, sondern auch das begeisternde Handling der neuen TRIUMPH, das sie zu einem perfekten Bike für die Landstraße macht. Sonnenschein, kaum Wind und rund 15 bis 20 Grad Lufttemperatur – bei der Fahrpräsentation der neuen TRIUMPH Trident 660 herrschte perfektes Motorradwetter. Unter strengen Hygienebedingungen hatten in den letzten Tagen über 80 internationale Medienvertreter auf Teneriffa die Gelegenheit zu intensiven Testrunden mit dem neuen Mittelklasse-Roadster von TRIUMPH. Da die Kanareninsel mit den unterschiedlichsten Straßentypen aufwarten kann, konnten die Medienvertreter dabei umfassende Fahreindrücke mit der Trident 660 sammeln.

    Weiterlesen